وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

مطالب مفید برای دانشجویان شهرسازی
وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

مطالب مفید برای دانشجویان شهرسازی

پل معلق

در شمال ونکوور کانادا، یک پل معلق 140 متری بر روی رودخانه Capilano وجود دارد. این پل که لوکیشن فیلم های بزرگ ماجراجویی بوده است ، هر ساله حدود 800 هزار بازدید کننده دارد و در اصل در سال 1889 ساخته شده است.

استانداردهاو ضوابط مجتمع مسکونی“

سلام.از اونجایی که ما  قراره برای طرح 5 ، روی طراحی شهرک مسکونی کار کنیم تصمیم گرفتم پاورپوینت

استانداردهاو ضوابط مجتمع مسکونیرو به صورت پی دی اف برای

مطالعه دوستان خودم قرار بدم  تا هم من و هم همه شهرسازان آینده بتونیم ازش استفاده کنیم.

به امید موفقیت.shirin

پیشنهاد میکنم مطالعه کنید

http://s6.picofile.com/d/7a93a093-938d-44a8-9e00-2b66e7b92665/standards.rar

ایام فاطمیه تسلیت

بانو نمی یابیمت ، اما کنار تو گریه مرسوم است ،

مگر می توان پهلوی تو بود و

شکسته نبود .

 نام خود را خصم ، داغ ننگ زد / دید بار شیشه داری ، سنگ زد

باد پاییزی اگر برگ خزان را می برد

مهر زهرا هم گناه شیعیان را می برد . . .

ایام سوگواری شهادت
دخت نبوت،همسر ولایت،‌
مادر امامت،بانوی محشر ، صدیقه طاهره ،‌

حضرت فاطمه زهرا سلام الله

علیها راخدمت همه شیعیان تسلیت عرض می نمایم

روستای بدون خیابان

روستایی قدیمی، سرسبز و سرشار از آرامش در هلند به نام “گیسورن” وجود دارد که ساکنان آن با استفاده از قایق و یا با عبور از روی پل های چوبی رفت و آمد می کنند. در این روستا هیچ خیابان یا وسیله عبور و مرور زمینی دیده نمی شود. مسیر رودخانه تنها راه ارتباطی میان مردم این روستاست که اهالی آن با قایقهای خود در آن رفت و آمد می کنند که نه تنها سخت به نظر نمی رسد که بسیار هم هیجان انگیز هست! روستای گیسورن که بیش از 200 سال قدمت دارد به ونیز هلند معروف شده است.(واقعا هلند کشور بی نظیریه)

 

ادامه این تصاویر بسیار زیبا در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

بازار بزرگ تونلی

این روزها شهر رتردام درهای یکی از جدیدترین چشم اندازهای شهری خود را به روی عموم گشوده است. این بازار بزرگ سرپوشیده، محلی برای عرضه‌ی مواد غذایی سالم و تازه است. طراحی و اجرای این سازه توسط گروه معماری MVRDV انجام شده است.

این بازار تلفیقی است قابل توجه از مجموعه آپارتمان‌هایی که بازار بزرگ مواد غذایی را که در بخش درونی و زیرین آنها واقع شده، در برگرفته‌اند.

هر دو بخش انتهایی این سازه با شیشه پوشیده شده است. این ساختمان کمانی شکل همچنین میزبان بزرگ‌ترین هنر دیجیتال سقفی است که به عنوان "شاخ نشان وفور نعمت" (Horn of Plenty)، شناخته می‌شود، این اثر هنری همچنین یکی از بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود در کشور هلند است. همین ویژگی این سازه را به یکی از چشم اندازهای قابل توجه عمومی و معماری تبدیل کرده است.


  این بازار در وهله‌ی نخست، به عنوان مکانی برای عرضه‌ی مواد تازه غذایی مورد استفاده بوده و در عین حال به عنوان قطب اجتماعی مهمی که وظیفه‌ی برقراری پیوند بین مناطق همجوار را بر عهده دارد، به فعالیت خواهد پرداخت. این بازار بخشی از پروژه‌ی دنباله دار وارد کردن فضاهای مسکونی در قلب بخش صنعتی این شهر بندری است. در واقع می‌توان گفت نمادی از زندگی مدرن امروزی است.


  این سازه موفق به دریافت گواهینامه‌ی BREEAM به دلیل رعایت بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده از تهویه‌ی طبیعی و سیستم بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف آب شده است. به علاوه در نزدیکی آن پایانه‌ی حمل و نقل عمومی قرار گرفته و از این روی امکان رفت و آمد به آن، از تمامی نقاط و با استفاده از سیستم حمل و نقل گسترده مهیا شده است به طوری که حتی با دوچرخه نیز می‌توان به این نقطه رفت و آمد کرد.

برای پرهیز از مشکلاتی همچون عدم روشنایی کافی و جلب توجه که اغلب بازارهای سرپوشیده درگیر آن هستند، طراحان این سازه هر دو انتهای این بازار را با شبکه گستردهای از شیشه پوشانده‌اند، این امر برای ورود نور کافی و طبیعی به محیط به شکلی مؤثر وارد عمل شده و در عین حال در ارائه‌ی تصویری چشم نواز و مهیج از بازار موفق عمل کرده است. همچنین این دیوار شیشه‌ای همچون ویترینی با شکوه، هنر دیجیتالی سقف این بازار را که متشکل از پنج لایه تصویر گرافیک سه بعدی است، در معرض دید عموم قرار داده است.

این سازه‌ی نعل اسبی شکل همچنین دارای 228 دستگاه آپارتمان است که نمای خارجی آنها با سنگ خاکستری طبیعی مزین شده است. فعالیت حمل اجناس یا توزیع آنها هیچ گونه مشکلی برای ساکنین این آپارتمان‌ها ایجاد نخواهد کرد، چرا که کلیه این فعالیت‌ها از بخش زیرزمین این بازار صورت می‌پذیرد.

این سازه همچنین دارای یک پارکینگ زیرزمینی، یک فروشگاه خرده فروشی میوه و سبزیجات و رستوران‌های متعدد است.

رمانتیک ترین شهرهای دنیا

برای عده‌ای،‌ رمانتیک بودن یکی از ویژگی‌های مهم مقصد سفراست. نشنال‌جئوگرافی این‌بار از بین شهرهای دنیا،‌ تعدادی را به عنوان رمانتیک‌ترین شهرها معرفی کرده و از هر شهر نمادی را برگزیده که می تونید در ادامه این تصاویر را ببنید.

1.ساحل اورگان
بخش دست‌نخورده ساحل جنوبی اورگان،‌ زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. در این تصویر بخشی از خط ساحلی صخره‌ای آن، که ساحل بندون نام دارد را می‌بینید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بابت ناهارخوری‌های زیبا و استراحتگاه‌های مجلل خیالتان راحت باشد!

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا
به این گل‌ها ترومپت فرشته گفته می‌شود که در میدان اتحاد سان‌فرانسیسکو،‌ پای مجسمه آزادی شکوفا شده‌اند. این میدان یکی از مراکز خرید مهم سان‌فرانسیسکو است. هوای معتدل و قیمت‌های پایین در زمستان،‌ از این شهر یک مقصد خوب برای سفر به قصد خرید می‌سازد.

 

برای دیدن ادامه تصاویر شهرهای بسیار زیبا به ادامه مطلب  مراجعه کنید...

ادامه مطلب ...

خانه باورنکردنی معلق در هوا

الکس چینک را خدای خطای دید مینامند. این سازه هنری ۲۰ متری در لندن جدیدترین اثر اوست. تمامی رهگذران با دیدن این اثر هنری شوکه میشوند. خانه ای که از وسط به دو نیم شده و نیمه بالایی از هر زاویه در هوا معلق به نظر میرسد.

پارک مرکزی نیویورک

پارک مرکزی نیویورک، اولین پارک مُدرن در تاریخ ایالات متحدهٔ آمریکا محسوب می‌شود که در سال ۱۸۵۷ میلادی توسط فردریک لاو المستد و همکار انگلیسی اش کالورد واکس طراحی و افتتاح شد و وسعتی حدود342 هکتار دارد.

این پارک که شهرت جهانی دارد در مرکز منهتن و در میان مراکز تجاری شهر نیویورک قرار گرفته و هر سال حدود 25 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

پارک مرکزی نیویورک،که به شکل مستطیل طراحی شده، دارای دریاچه‌هایی به وسعت جمعاً ۶۰/۷ هکتار است.


پارک مرکزی نیویورک محلی‌ست که گرانترین زمین‌های شهر نیویورک دور تا دور آن قرار گرفته و مدیریت آن در اختیار شهرداری نیویورک است.


این پارک که بزرگترین پارک درون شهری جهان نیز نامیده می‌شود، محل برگزاری مسابقات و نمایش های زیادی در طول سال نیز است.


پارک مرکزی نیویورک در تمامی روزهای سال به روی مردم شهر نیویورک و همچنین توریست‌ها باز است.


منبع : همشهری آنلاین

مرموزترین روستای ایران

روستای ایستا واقع در شهرستان طالقان شاید مرموزترین روستای ایران باشد، روستایی در خاک البرز که مردمانش در زمان توقف کرده اند. در این روستا سکوت حکمفرماست و کسی کاری به کار کسی ندارد. در کوچه ها اثری از رد پای تکه آهن هایی که در شهر "خودرو" نامیده می شود نیست. مردمانی که زندگی و آداب و رسوم گذشته را در عصر ارتباطات یدک می کشند.نه تنها شبها پای تلویزیون نمی نشینند که به شب نشینی هم اعتقادی ندارند.

عروسی و عزا ندارند .مهمان‌نواز هستند به شرطی که احدی از زنان قصد ورود به روستای آنان را نداشته باشد. همانطور که تا کنون کسی از دنیای بیرون زنان آنان را ندیده است. متمول هستند و از طریق فروش زمینهای پدریشان در تبریز روزگار می گذرانند.شناسنامه ندارند و جزو آمار جمعیت ایران به حساب نمی آیند. هیچگونه خدمات دولتی را دریافت نمی کنند.


 

اهالی این روستا اوقات شرعی نماز را با شاخصه‌های خود استخراج کرده و آغاز و پایان ماه مبارک رمضان را نیز با رویت خویش تعیین می‌کنند، به رویای صادقانه معتقدند، آنان به شدت منتظر ظهور امام مهدی ‌(عج) هستند. فرزندان آن بعد از رسیدن به سن تکلیف مختارند که با آنان زندگی کنند یا به شهر تبریز بازگردند.

اهالی روستای ایستا شناسنامه ندارند و از امکانات رفاهی جدید مانند آب لوله کشی، گاز، برق، تلفن، رادیو و تلویزیون و... استفاده نمی‌کنند. کودکان آن روستا به سبک سنتی و مکتبخانه‌ای با فراگیری دروسی همانند واجبات و محرمات فقهی، خوشنویسی و اصول عقاید سواددار می‌شوند.

ساعت مچی و دیواری در محل زندگی «اهل توقف» وجود ندارد و سیمان و آهن در معماری خانه‌های آنان به کار نرفته است. آنان به نحو اسرارآمیزی از مردم فاصله می‌گیرند و کمتر کسی را به خانه خود راه می‌دهند. از هر نوع مظاهر مدرنیته و تکنولوژی دوری می‌کنند و با این عزلت‌گزینی و انتخاب زندگی رهبانی، هاله‌ای از شایعات و سخنان عجیب را در اطراف خود پراکنده‌اند. اهالی بومی طالقان که به درستی نمی‌دانند اینان از کجا آمده‌اند و چه مرام و مسلکی دارند، گاه آنان را اسماعیلی مذهب و زمانی دراویش ترک دنیا گفته قلمداد می‌کنند که در انتظار ظهور امام زمان(عج)هستند.