وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

مطالب مفید برای دانشجویان شهرسازی
وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

مطالب مفید برای دانشجویان شهرسازی

طراحی خیابان

همیشه میشه با دید باز،کمی خلاقیت و طراحی ساده محیط اطراف رو زیبا نشان داد.

 

در این قسمت نمونه ای از این طراحی ها روی خیابان براتون تهیه کردم.  

 

 

  

   

   

  

 

 

ادامه این عکس ها رو در ادامه مطلب ببیند. ادامه مطلب ...

ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان به سازمان جایکا کشور ژاپن معرفی شد

توانمندی ها و ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان در نشستی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری هرمزگان به نماینده سازمان جایکا از کشور ژاپن معرفی شد.

نماینده سازمان جایکا از کشور ژاپن طی سفر یک روزه به استان هرمزگان ضمن بازدید از برخی توانمندی های استان، با عباس شیرخانلو سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری هرمزگان در این دیدار به بیان وضعیت اقتصادی استان و زیرساخت های موجود به خصوص در زمینه صنایع، حمل و نقل گردشگری، کشاورزی و نفت و گاز پرداخت و مباحثی در زمینه قابلیت های سرمایه گذاری استان را تشریح کرد.

سازمان جایکا از سازمان های دولتی کشور ژاپن است که با دیگر کشورها در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های زیرساختی و انتقال دانش فنی و تکنولوژی همکاری می کند. آسادا نماینده این سازمان که در استان هرمزگان حضور پیدا کرد از نزدیک با برخی ظرفیت ها و توانمندی های استان به خصوص در زمینه حمل و نقل و امور زیرساختی آشنا شد.

۱۴روستای شهرستان سیریک (ازتوابع بندرعباس) در مسیر سیل

به دلیل رویش بوته‌های خودرو در بستر رودخانه و وجود سنگلاخ در مسیر رودخانه طغیان و خانه‌های ۱۴ روستای کنار رودخانه همه‌ساله در معرض جدی سیل هستند.   
کابوس سیل مردم سیریک را بدخواب می‌کند ۱۴روستای سیریک در مسیر سیل   

رودخانه گز بزرگ‌ترین رودخانه شهرستان سیریک است که روستاهایی در طول مسیر آن قرار دارند که فصل زمستان هنگام بارندگی از رشته‌ کوه‌های اطراف سیل سرازیر می‌شود و وارد این رودخانه و درنهایت سرازیر دریای عمان می‌ شود. بزرگ‌ترین رودخانه شهرستان سیریک چند سالی هست به دلیل رویش بوته‌های خودرو و بزرگ در طول مسیر و کف آن و وجود سنگ‌ها و شن‌هایی که از کوه‌ها سرازیر رودخانه شده‌اند جلو آب جاری رودخانه گرفته و درنهایت منجر به طغیان رودخانه و درنهایت آب‌گرفتگی ۱۴ روستایی که در طول این رودخانه قرار گرفته‌ است.

شهرستان سیریک  دارای بیش از ۷۵ روستا است که جمعیت این روستاها از ۲۰ خانوار تا بالای یک هزار خانوار است که در نقاط مختلف شهرستان واقع‌شده‌اند و تعداد ۱۴ روستا در مسیر رودخانه گز قرار گرفته اند و در فصل بارندگی در معرض خطر سیل قرار دارند.

در سیریک روستاهایی وجود دارد که هرساله در خطر جدی وقوع حوادث طبیعی مانند سیل هستند و زندگی مردم این روستاها از کودک تا پیر درخطر جدی قرار دارد، خانه هایی که به دلیل فرسودگی توان چندانی در مقابل حوادث طبیعی به خصوص سیل را ندارند.

مقاوم نبودن خانه روستایی در کنار وجود تهدیدات برای این ۱۴ روستا خطر جدی به شمار می‌رود لزوم توجیه مردم این روستاها از وجود خطرات جدی توجیه شوند.

انباشته شدن بیش‌از حد سنگ، شن، ماسه و دیگر مصالح آب آورده و از طرفی رشد درختان  در کف رودخانه و عدم لایروبی سبب شده است تا بستر رودخانه به میزان زیادی بالاتر از روستاها قرار بگیرد و همین برای روستاییان در حاشیه این رودخانه دردسرساز شود بالا آمدن بستر رودخانه هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده است که با هر بارندگی و سرازیر شدن سیلاب به رودخانه(گز) نه‌تنها خانه و کاشانه اهالی روستاها بلکه جانشان هم در معرض خطر قرار می‌گیرد.