وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

مطالب مفید برای دانشجویان شهرسازی
وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

وبلاگ دانشجویان شهرسازی دانشگاه پیام نوربندرعباس

مطالب مفید برای دانشجویان شهرسازی

پیاده‌روها و گذرگاه های عرضی عابرین پیاده بندرعباس استانداردسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: عملیات اجرایی استاندارد سازی پیاده روها، گذرگاه‌های عرضی عابرین پیاده و تقاطع‌های چراغ‌دار سطح شهر یکی از فعالیت‌های  اولویت‌دار مدیریت شهری است که در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، محمدرضا کهوری در نشست تخصصی بررسی هم‌سطح‌سازی گذرگاه عرضی عابرین پیاده اظهار کرد: شهردار بندرعباس در خصوص رفاه حال شهروندان و خصوصا معلولان تأکید بسیاری دارد.

وی افزود: همسطح‌سازی و نصب تجهیزات ترافیکی جهت تردد کودکان، افراد مسن و معلولین از مزایای اجرای این طرح است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با بیان اینکه جانمایی، طراحی  و نظارت بر این پروژه توسط سازمان و اجرای آن توسط مناطق سه‌گانه شهرداری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 19 تقاطع چراغ‌دار در سطح شهر در دستور کار این سازمان قرار دارد که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

کهوری اضافه کرد: در میان کاربران معابر شهری، عابران پیاده به عنوان آسیب‌پذیرترین گروه‌ها که در معرض خطرات زیادی محسوب می‌شوند، زیرا تصادف یک وسیله نقلیه با عابر پیاده تقریباً به طور اجتناب‌ناپذیری منجر به جرح یا مرگ عابر پیاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایمنی عابران پیاده مقوله‌ای است که با اولویت، باید در کنار مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهری مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از تجهیزات ترافیکی استاندارد تأثیر بسزایی در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات عابران دارد. بنابراین مکان‌یابی و طراحی گذرگاه‌های عرضی عابران پیاده، شناسایی  و دسته‌بندی نواقص آنها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و همواره یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد